Hovfrisörskan

Ensamstående studerande/deltidsarbetande 2-barnsmor eller gift studerande 3-barnsmor utan studiestöd. Same same. Sålänge jag haft barn har det varit knapert i kassan. Inte för att barn är så dyra (innan de är ca 10), men för att jag försatt mej i sådana livssituationer. Jag klagar inte. Det är självvalt. Men det har resulterat i att man lärt sej att spara in där det går.

I vår familj går man mycket sällan till frissan. Man som kvinna, pojke som flicka, baby som vuxen – alla klipps av mej. Alla år har det varit så, och för det mesta brukar det bli helt okej med tanke på att jag är en självlärd amatör. Svårast att klippa är nog mina män (man och son) med sina tjocka hårsvall.

Nicholas har alltid varit en riktig guldlock i sitt yviga böljande hår. 2009, 5 år gammal, såg det ut såhär:

20131030-095637.jpg

20131030-095653.jpg
Till min förfäran ville 9-åringen nu bli av med sina längder. 7 centimeter kapades av och plötsligt blev han en ”man”:

20131030-095854.jpg

20131030-095946.jpg

20131030-095958.jpg
Publicerat med tillåtelse av lilla herrn som var mycket nöjd med den nya frillan.

One thought on “Hovfrisörskan

Kommentera

