Förbannade perfektionist

Jag kämpar ännu på med min gradu. Undersökningen är till 87,5% gjord och för tillfället rotar jag i intervjuerna för att hitta svaren på mina forskningsfrågor. Jag är sååå nära slutet. Varför känns det då så himla motigt?! I’ll tell you: för att jag gör detta dubbelt så svårt som det är. Egentligen vill jag bara hafsa ihop texten, lämna in avhandlingen, bli godkänd med minsta möjliga marginal och aldrig behöva blicka tillbaka. Men då jag är en hopplös perfektionist när det gäller de arbeten jag gör. Jag skriver om meningarna fem gånger. Jag försöker hitta mer lämpliga synonymer för att riktigt få rätt nyans på det jag vill säga. Just nu är jag i en fas när jag tycker hela min undersökning är ett bottennapp och jag nästan är redo att göra allt från början. Men nej, jag gör ju förstås inte det. Jag måste locka fram slarvmajan i mej och bara få det här gjort. Den 14-åriga eran är alldeles snart över. Måste få in det i skallen.

20131112-103810.jpg

Kommentera

